စြမ္းေလာက္ႏိုင္သူ ခ်ည့္ပါတကား....။
လူမည္သည္ ေအာက္ေျခအလုပ္သမား မွ အစထား၍ အဆင့္ျမင့္တာ၀န္ထမ္း ပုဂၢဳလ္မ်ားအဆံုး သူ႔ေနရာ သူ႔ေဒသအလိုက္ အားကိုးထိုက္ေသာ စြမ္းရည္ရွင္မ်ားအျဖစ္ ရပ္တည္ေနသည့္ သက္ရွိမ်ားျဖစ္သည္။
သာဓကအားျဖင့္ စြန္႔ပစ္ပစၥည္းသည္ လမ္းလယ္ေပၚတြင္ အညစ္အေၾကးအျဖစ္ တည္ရွိေနေသာ္လည္း ဥယ်ာဥ္စိုက္ခင္းတို႔တြင္မူ ေျမၾသဇာအျဖစ္တန္ဖိုးတစ္ခုကို ေဆာင္ၾကဥ္းလ်က္ရွိသည္။
ထို႔အတူ တမင္းတြင္ ပါလာသာ စပါးေစ့သည္ အမႈိက္ျဖစ္ေနေသာ္လည္း ပ်ိဳးခင္းခ်စပါးေစ့တစ္ေစ့သည္
ကား ပ်ိဳးပင္မ်ားကိုလည္းပြားႏိုင္၏။ အသီးအႏွံမ်ားစြာကိုလည္း ျဖစ္ထြန္းေစႏိုင္၏။ ဤကားေနရာအလိုက္ တန္ဖိုးတိုက္ၾကည့္ျခင္းသာ....။
႒ာနအေလ်ာက္ အေရးေရာက္ရသည္ကဲ့သို႔ ႒ာနအလိုက္ အေရးအိုက္ရသည္မ်ားလည္းျဖစ္ေပၚႏိုင္ျခင္း
ပင္။
ဘီလံုးငွက္သည္ ႒ာနလြဲမွားစြာ နယ္ကၽြံမိ၍ စြန္ရဲ၏သုတ္ခ်ီျခင္းကို ခံရ၏။ ဤမွ ထြန္စာခဲမ်ားၾကားသို႔ ကံ
အားေလ်ာ္စြာ ေရာက္႐ွိကာ စြန္ရဲအား ရင္ကြဲ႐ံုမၽွ်မက ေသပြဲကိုပါ ႀကံဳေစႏိုင္ခဲ့၏။ ေနရာအယူမွန္၍ ေအာင္ ပြဲခံရျခင္အေၾကာင္း ဘုရားေဟာေဒသနာတရားပင္ ျဖစ္ပါ၏။
ေဆးေၾကာင္အိမ္တြင္ထားရွိရမည့္ ေဆးမႈန္႔ဗူးကို မီးဖိုေခ်ာင္တြင္ထားရွိမိ၍ လြဲမွားသံုးစြဲကာ ဒုကၡေရာက္ ရျခင္းသည္ အထားအသို မွားျခင္း၏ ႏႈတ္လဒ္ကို အဆံုးအျဖတ္ေပးပါ၏။
ေနရာ ႏွင့္ ယွဥ္တြဲလာသည္ကား အထားအသို...။
စင္ျခင္းတူေသာ္လည္း ဖိနပ္စင္တြင္ စာအုပ္မထားသင့္သကဲ့သို႔ စာအုပ္စင္တြင္လည္း ဖိနပ္တင္ထား၍ မရေကာင္းေပ။
အလားတူ ဆိုင္ျခင္းတူေသာ္လည္း အရက္ဆိုင္မ်ား၊ေလာင္းကစားဆိုင္မ်ားတြင္ လူမစည္ကားသင့္
ေသာ္လည္း လူစည္ကားေနၾကသည္။ လူပ်က္ျပင္ဆိုင္မ်ားတြင္ လူစည္ကားသင့္ေသာ္လည္း အ၀င္အထြက္ က်ဲ၍ စိတ္၀င္စားသူနည္းပါးလွသည္။ ဤသို႔ျဖစ္ရျခင္းမွာ စိတ္ဓါတ္အထားအသိုမ်ား လြဲမွားေနျခင္းေၾကာင့္ သာ.....။( ဤတြင္ လူပ်က္ျပင္ဆိုင္ ဟူသည္ စာၾကည့္တိုက္မ်ား၊ Learning Centre မ်ားကို ဆိုလိုပါသည္)
ပစၥည္းအထားအသို၊ လူအထားအသို လြဲမွားျခင္းသည္ ေလာကီစီးပြားေရးႏွင့္ က်မၼာေရး ဆုတ္ယုတ္ႏိုင္ ျခင္းတို႔ထက္ မည္သည့္အက်ိဳးမွ် မပိုႏိုင္ေပ။
သို႔ေသာ္ စိတ္ဓါတ္အထားအသို လြဲမွားျခင္းကား ေလာကီအေရးတို႔ႏွင့္မယွဥ္သာေသာ အကုသိုလ္တိုး
ပြားျခင္းအေၾကာင္းရင္း ျဖစ္ပါ၏။ အကုသိုလ္အေၾကာင္းတရားတို႔ တိုးပြားလာသည္ႏွင့္အမွ် အကုသိုလ္အ
က်ိဳးေပးကား မလြဲဧကန္ ခံစားၾကရမည္ ျဖစ္ပါ၏။
စိေတၱန နိယ်တိ ေလာေကာ။
စိေတၱန-စိတ္သည္၊ ေလာေကာ-ေလာကကို၊ နိယ်တိ-ဦးေဆာင္၏။
လူအပါအ၀င္သက္႐ွိသတၱ၀ါတို႔၏ ဘ၀အဆင့္အတန္းကို ၎တို႔၏စိတ္ဓါတ္ကပင္ ဦးေဆာင္ဖန္တီး
ေနပါ၏။ ဘ၀အရည္အေသြး ျမင့္မားလိုသူတိုင္းသည္ စိတ္ဓါတ္အရည္အေသြးမ်ား ျမင့္မားလာေအာင္ က်င့္
ႀကံအားထုတ္ရေပမည္။ ထိုသို႔က်င့္ႀကံအားထုတ္ရာတြင္ အကုသိုလ္တရားတို႔မွေ႐ွာင္ၾကဥ္၍ ကုသိုလ္တရား
မ်ား တိုးပြားေစရပါမည္။
ပါပသမိ ံ ရမတိ မေနာ၊
မေနာ-စိတ္သည္၊ ပါပသမိ ံ -မေကာင္မႈ၌၊ ရမတိ-ေမြ႕ေလ်ာ္တတ္၏။
စိတ္သည္ မေကာင္မႈ၌ေပ်ာ္ေမြ႕တတ္သည္ဟု ဗုဒၵေဟာၾကားထားပါ၏။ သို႔ရာတြင္ စိတ္သည္
ေကာင္းမႈ၊ မေကာင္းမႈမ်ား၌ ေမ်ာမိေမ်ာရာ ေမ်ာတတ္ေသာသေဘာလည္း႐ွိပါ၏။
ကၽြႏု္ပ္တို႔သည္ ကၽြႏု္ပ္တို႔၏ စိတ္ကို ေကာင္းမႈမ်ား၌ ေမ်ာေစမည္ေလာ၊ မေကာင္မႈမ်ား၌ ေမ်ာေစ
ၾကမည္ေလာ....။ စိတ္တည္းဟူေသာအရာကိုကုသိုလ္ေကာင္းမႈေနရာမ်ား၌ထားသိုမည္ေလာ။အကုသိုလ္
ေနရာမ်ား၌ ထားသိုၾကမည္ေလာ...။
စိတ္ဓါတ္အထားအသိုမ်ားသည္ ကၽြႏု္ပ္တို႔၏ ဘ၀အနိမ့္အျမင့္မ်ားကို ဖန္တီးေနသည့္အခ်က္မ်ား
ျဖစ္သည္ကား မေမ့အပ္ေပ။
မိမိကိုယ္ကို မိမိ ၾကည္ညိဳျခင္းကိုတည္ေဆာက္ႏိုင္ရန္ စိတ္အထားအသို မွန္ကန္ေစလ်က္ ကုသိုလ္တရားတို႔၌ ၀ိရိယထားရေပမည္။ ဗဟိဒၶအသြင္အားျဖင့္လည္းေကာင္း ၊ အဇၥၽတၱအသြင္အားျဖင့္
လည္းေကာင္း၊ စိတ္ဓါတ္အထားအသိုမွန္ကန္ေရးသည္ အထူးပင္အေရးႀကီးလွပါ၏။ အကုသိုလ္ဆႏၵမ်ားကို
ခ်ဳပ္တည္းျခင္းျဖင့္ ကုသိုလ္တရားတို႔ တိုးပြားေစကာ မဂၢင္ေဖာင္စီး နိဗၺာန္ခရီးကို တြင္တြင္ႏွင္ႏိုင္ၾကမည္ျဖစ္
ေပသည္။
႐ုပ္ကိုလည္းျပင္ နာမ္လည္းျပင္၍ ေနရာႏွင့္အထားအသိုမ်ားကို မွန္မွန္ကန္ကန္ အသံုျပဳႏိုင္ရန္ ဂ႐ုဓမၼျပဳၾကပါစို႔....
ဘ၀ဇာတ္ခံု သံုးဆယ့္တစ္ဘံုတြင္.....
ကံအေရၿခံဳထား ေကာင္ကံမ်ားျဖင့္ လံုၾကပါေစ.....။
ေမတၱာျဖင့္
ေက်ာ္ေက်ာ္ဦး
No comments:
Post a Comment